
Renässanseran är här, Bild; http://www.tradera.com
Rapporten heter The Sky Is Rising. Här kan ni på ett effektivt sätt hämta kunskap både ur ett användar/kund perspektiv och ur ett producent/kreatörs perspektiv. Rapporten beskriver hur underhållningsindustrin fortsätter växa och varför, samt vad det kan innebära ur ett affärsmässigt perspektiv (baserat på statistik från USA). Kort sagt handlar det om hur vår livsstil påverkar våra konsumtionsmönster. Vi lever i en tid när allt fler aktivt väljer NÄR, VAD och HUR vi ska konsumera underhållningsprodukter. Detta mönster skapar nya affärsmöjligheter som vi bara sett början på. Utmaningen är att förstå hur vi som användare fungerar och kunna skapa nya affärer på det. Ett av de tydligaste exemplen på nyordningen är hur olika typer av mellanhänder/gatekeepers försvinner eller rättare sagt hur man själv får en ny roll som marknadsförare och producent, i en och samma roll. Det krävs förstås en hel del kompetensutveckling och självdisciplin att vara driven, sann, öppen och unik i sitt tänk men å andra sidan får man direkt resultat i form av intäktsströmmar, utan mellanhänder om man lyckas. Vi lever i en Renässansera vad gäller att skapa innehåll, skriver de i rapporten. Min fråga är hur många av oss som har Leonardo da Vincis begåvning, ser med spänning fram emot svaret.
Beyond the sky is the limit!